Breaking

Saturday, December 26, 2015

Noordwester vlieland

Noordwester vlieland
 
 
 
Noordwester vlieland
 
 
Noordwester vlieland
 

Vanmiddag heb ik een kijkje genomen bij het informatiecentrum de Noordwester op Vlieland. Mijn lieve vriendin Maaike werkt daar sinds een maand of twee en vond ik het tijd worden om daar eens naar toe te gaan.

 
Wat een informatie is daar te vinden zeg!
Over de natuur, maar ook over het verleden. Wat ik erg interessant vond was de informatie over Vlieland tijdens de tweede wereldoorlog, maar ook al die vitrines met schelpen en gevonden scherven etc. De mensen die mij kennen weten dat ik zelf ook nogal een verzamelaar ben op het gebied van alles wat er op het strand te vinden valt.

Er staat een enorm skelet van een potvis. Zo groot dat ik het niet in 1x op de foto kreeg.
Er zwemmen roggen en andere soorten vissen in aquariums en een indrukwekkende sneeuwuil.

Ik was oprecht verbaasd over alles wat daar te zien is en kom graag nog eens terug!
 
Voor wie nog van plan is om naar Vlieland af te reizen dan is een bezoekje aan de Noordwester zeer zeker een aanrader.